Észrevettétek már, hogy télen a metróvonalakon milyen eltérő a klíma? Az új 4-es metrón jégbarlangban érezhetjük magunkat télen, amíg a 3-ason akár pólóban is lehet flangálni?

A közkeletű vélekedés szerint ennek az az oka, hogy 3-ason mindig ég egy szerelvény, és ezzel fűtenek be. Ez jól hangzik, de azért szerencsére nem igaz. A régi szovjet szerelvények azonban valóban fűtik az alagutakat.

Nem csak a szovjet, hanem minden régi metró és elektromos meghajtású jármű úgy működik, hogy fékezéskor az elektromos motorok generátorként működnek, és a keletkező energiát az ellenállásokon hővé alakítják.

A régi villamosoknak ez  a tetején van, a szovjet metrókon pedig az utast&ea ... Tovább »

Kategória: Belföld | Megtekintések száma: 4423 | Hozzáadta:: Staff | Dátum: 2016-12-28

« 1 2